söndag 9 juli 2017

En vecka kvar till start

Bara en vecka kvar! Lördagen den 15 juli planerar jag att starta min Gröna Bandet vandring 2017 från Treriksröset. 130 mil till målet, Grövelsjöns fjällstation.Tid ca. 80 dagar. Ryggsäcken är packad och klar. Den väger 18 kg vid start och då är allt inräknat utom det jag har på kroppen. Det är 5 kg mindre än vid starten 2015.

Avresan sker med nattåg på onsdag 12 juli från Uppsala mot Kiruna. Sedan buss till Karesuando och
vidare buss från finska Kaaresuvanto till Kilpisjärvi, därifrån båt till det gamla samevistet Koltaluokta,. Från Koltaluokta är det 3 km vandring till Treriksröset.

Du kan följa mig och andra Gröna Bandare genom denna länk http://www.vitagronabandet.se/sv-SE
sök Turer och sedan Turer på gång.

Min blogg kommer att uppdateras sporadiskt beroende på hur mottagningen är.


Gröna Bandet 2015-06-28 vid Brattli, Åredalen. Fr. vänster: Gustav Rosman, Joly Braime, Nils-Inge Andersson, Leif Eriksson. Foto: Torkel Ideström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar